donderdag, september 07, 2006

Bijlage 07/09/2006

Langs de weg staan overal ijzeren manden op een paaltje, voor elk huis eentje.
Die manden gebruiken ze om vuilnis zakken in te doen.
Ik dacht:' Wij hebben bakken, zij hebben manden op een paal...'
Maar nu weet ik waarom die manden op een paal staan!
De straathonden! Van alle dieren die hier rondlopen is de hond wel het meest voorkomend!
Krioelen doet het! De straathond met zijn passagiers :s bah, jekkie,brrr
Die beesten zijn ook koningen van de straat! Een beetje zoals de heilige koeien in India...
Als er een hond de straat over loopt stoppen alle auto's om het dier te laten passeren, ja dat je liever geen 'hot dog' tussen je wielen wil daar kan ik in komen maar het is hier ipv voorang van rechts eerder voorang voor hond!
Ik speelde het spel ' 12345hond12345hond12345hond...' moet je ook een keer proberen ;)
Misschien dat het daar niet zo goed lukt maar hier geen probleem ze!
Ze hebben hier honden gelijk da ze in Venetië op San Marco duiven hebben!

De straten zelf zijn vuil en enkel de "belangrijke" zijn geasfalteerd, alle zijstraten hebben kasseistenen maar eigenlijk kan je het geen kassei noemen :) hobbeldebobbel
Ook veel rode zandweggetjes, de aarde is donkerrood, mooi om zien...

Ik kan nog veel vertellen over de koeien die hier gewoon langs de weg staan te grazen en als ge ze niet al te goed in de gaten houdt binnen de kortste keer weg zijn met uw hortensias, over de ñandous die ervan door gaan met de tennisballekes, over papegaaien die u vierkant staan uit te maken voor 'hot dog' en nog meer van die rare beesten :) maar ik ga jullie verlaten want mijn plicht roept!
Ik moet ijsjes eten! :) voor de nieuwsgierigen, volgend jaar misschien een Paraguayaans ijssalon in Oudenaarde! :p 'Pauliena's Heladeria!'

Liefs, Paulien xxx

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Paulien,
'k heb vandaag je weblog nog eens geopend.(2ekeer) 'krijg de indruk dat je al een beetje aan het 'wennen' bent ginter. Succes bij je studies. Groeten van ons allen.

Anne

08 september, 2006 16:55  
Anonymous Anoniem said...

verplicht zijn om ijsjes te eten...
te mooi om waar te zijn,

vele groetjes,

Jeff

12 september, 2006 14:53  

Een reactie posten

<< Home