vrijdag, augustus 11, 2006

Vrijdag, 11 augustus 2006, dag 9

Op vrijdag heb ik maar een halve dag school!! En hier is het de traditie om dan met de hele school naar de Mc Donalds om de hoek te gaan :) Mc Donalds is echt wel universeel want zelfs in Paraguay kennen ze het! Het enige verschil met die van Belgiƫ is dat je hier de sausjes gratis krijgt en ze spelen een spelletje met de tickets. Je moet je naam er op schrijven, in een zakje doen en dan mag iemand een ticketje trekken en diegene wiens naam er op staat krijgt een gratis ijsje! :) vreemde mensen die Paraguayanen :)

Woensdag, 9 augustus,Margauxtje is jarig!!! Mijn eerste schooldag in Colegio del Sol!
Ik word verwacht bij Emma van het secretariaat maar ze heeft eerst nog iets dat ze moet zien te regelen dus ze vraagt of ik even kan wachten op de gang. Al gauw komt de hele klas van Edu dag zeggen en dat betekent hier; elk twee zoenen en een 'Hola, que tal?'
Op zich is dat wel ok, maar het is niet alleen omdat ik "nieuw" ben want hier wordt er nogal wat gezoend! Elke morgen,middag,avond,elke keer als je elkaar ziet en weer weg gaat... telkens 2 zoenen, eentje op elke wang! Gelukkig zitten er maar :s 200 leerlingen op deze school! :p

Na een gesprekje met Emma wordt ik naar mijn klas gebracht! Weer gezoen :) ik wordt aan jan en alle man voorgesteld maar vraag mij niet wie wie is want het zijn er zo veel,het zijn 3 klassen door elkaar en iedereen heeft een "echte" naam en een nickname :s
Mijn eerste "les" is theater! Ik ben echt nieuwsgierig wat het allemaal voorsteld.
Hmmm, ik heb er mijn bedenkingen over, het stuk is een mengeling van Footloose en Grease! Ik ga waarschijnlijk mee dansen. Aldo de leraar vroeg of ik geen zin had om een personage te zijn en ik zei 'No, it's ok.' En die antwoorde dat hij ging zien wat hij kon doen! Helep :s maja we zien wel!

Er is een halve dag voorbij gegaan en ik heb mijn eerste indruk wel gehad! Voor mij is dit Ottogracht in het dubbel het enige verschil is dat de leerkrachten gewoon lekker mee doen! De klassen zijn bijna te vergelijken met een storthoop, iedereen roept naar elkaar, zonder het te vragen lopen ze de klas in en uit... Zoiets zouden ze bij ons een kiekenkot noemen maar het is nog erger dan dat! Als ik negatief over kom, sorry, dat is niet de bedoeling maar het is een beetje te veel voor mij! Ik mag wel niet vergeten zeggen dat ze ondanks al dat gebrul en en geroep wel heel erg vriendelijk zijn en tegen mij wel zachtjes praten ;)
Mina, een meisje uit mijn klas is jarig vandaag en ik word meteen uitgenodigt voor haar feestje! Ik vraag aan Edu of dat zou mogen en hij belde onze Mami! Alles in de "sjakos"! Ik mag gaan! Malu haren taxi chauffeur komt ons ophalen :s ja, echt, dit is niet uit mijn duim gezogen! Maar hier is dat blijkbaar het normaalste van het normaalste! Mina's huis is gigantisch!
Ze hebben een tuinman, een kok en 2 (ik wil niet minachtend overkomen) meiden.
Hier heeft zowat elke familie iemand in huis die kookt en poetst.
Lucie helpt bij ons in huis, ze is echt superlief en praat alleen maar Spaans :) het enige wat ze kan zeggen in het Engels is 'milk'? Soms ga ik naar haar toe en geef ik haar 2 zoenen of een knuffel om dankje te zeggen :)

Sebas, mijn neefje van (bijna) 4, is een beetje hyperactief :) elke keer als ik voorbij kom zegt hij.
'Hello, baby!' met een glimlach der achteraan van hier tot in Tokyo!:)Dat is pas een macho!

Ik ga, mijn broertje wil msn'en! Ah juist nog iets geks vertellen: op straat branden overal vuurtjes, het is hier de gewoonte on de bladeren die op de grond gevallen zijn 's avonds in brand te steken! Overal hoopjes kampvuur en enorme brandgeur in de hele straat! Grappig :)

Un beso, Paulien!

ps: morgen word ik 18 in Paraguay!!! :) kriebel*x