zondag, augustus 20, 2006

Zondag, 20 augustus 2006, dag 17

Hello! Here Paraguay!...Brrrrr....ieeeeeep! Contact!? Pmrrrrrrrr.... craasssssssshj...
Verbinding? Yes?! Hola, que tal? Como estas?! Belgium are you there? :)
Beste vrienden en vriendinnen, familie, kennissen,gemeenteleden, moeders en vaders van allen over wie ik al gebabysit hebt, allen die aanwezig zijn, allen die niet aanwezig zijn en al diegenen die ik misschien vergeet :s !!! :)

Op dit moment staat mijn familie zowat mee te shaken op Hillsong United's 'Salvation is here!' , Planetshakers met 'Running after You!' en zo dergelijke dingen ;) Ik zou zeggen ga is op het net kijken naar de teksten ;) en ge zult snappen over wat ik het hier heb! Super!!!

Het is al weer een paar daagskes geleden dat ik jullie nog te woord heb gestaan maar hier gaan we weer!

Afgelopen dinsdag had ik geen school :) yes! Iets met een herdenking van de geschiedenis van Paraguay ofzo... Mooi meegenomen, een uitslaapdagje meer! Ik ben nog steeds een beetje verward met de uren, altijd het gevoel dat het al veel later is dan het is, snappie? :s 't zal mijn Belgische ingebouwde klok wel zijn, stel ik mezelf even gerust!
Villeta is weer vol met nieuwe gezichten! Vrienden,familie,buren... en het blijft maar komen :) Ik heb het ondertussen al opgegeven om namen vanbuiten te leren, mijnen tel ben ik ondertussen ook al kwijt!

In Villeta maak ik wel vaker wandelingetjes met mijn gebroeders! Tijdens mijn ontbijt naar de koeien, naar mijn nichtjes en neefjes verderop, naar de fietsenmaker een paar huizen verder...
De fietsenmaker... die mensen wonen op een lapje grond, in een minihuisje... Het enige wat ik kan denken is: 'Dit is precies waar wij vroeger van kampje speelden.' Vreemd gevoel.
Als we terugkeren word ik meerdere malen achterna gefloten... mijn broers beloven plechtig dat ze me zullen beschermen! Hehe, en of ik me veilig voel ;)!! Lachen!!! (even ter verduidelijking; de twee oudsten zitten heel aandachtig mee te lezen en elke keer als ik het woord 'broers' typ gaan ze aan het roepen; 'Wat zeg je over ons? Wat?' :))
Later op de ochtend gaan we naar de plantage van ons vader kijken.... 2 hectare paprika's, die verkopen ze dan... ik vraag me af hoeveel meer land ze zo nog hebben...

Wanneer we terug zijn ontdekken we een familie aapjes in de bomen! Ik realiseer me dat dit de eerste keer is dat ik apen zie die zomaar in het wild leven en niet achter een tralieshekken! Echt super, 'k ben meteen paparazzietje gaan spelen!
Ik ben er echt, hmmmmmm helemaal vol van, alle zeg apen in uwen hof! Komt dat tegen! :)

In de auto terug naar Fernando de la Mora jankt Paris Hilton door de radio, ik ben moe, krijg een schouder aangeboden, bedank vriendelijk, kinderhandjes aaien door mijn haar....
'Paulien, als jij het vraagt gaan we misschien nog op restaurant.'
'Of naar de Mc Donalds!', fluistert Gabi :)
Hmm, en ik stel voor dat ik mijn kookkunsten eens boven haal :s Pannenkoeken?!
En ja... mijn eerste is mislukt, 'k heb er een paar laten aanbakken en ik heb mezelf verbrand... Ik zal nooit een keukenprinses zijn... *snif* :( :p

Buiten barst de hemel open... mijn eerste regen :)

Woensdag en donderdag kort samengevat: Simone en Edu hebben iets weg van elkaar; ochtendhumeur! :)
Spaanse les was weer koffie met koekjes. De meisjes van mijn klas kirren als ze me spaans horen praten, precies alsof ik een kleine ben die ze'n eerste woordjes zegt! We sluiten de dag af met hamburgers. (weeral!)

Aregua. Met mijn spaanse klasgenootjes maken we een namiddag uitstapje. Met de bus! :) Woew, avontuur, ik zie u al denken; ' Nen bus wat is daar nu avontuur aan?' Awel, hier zijn de bussen stuk voor stuk kunstwerken! Bij ons zouden ze die dingen in een museum zetten! Ten eerste omwille van de....eum....vele kleuren en vormen en.... nja, en ten tweede zouden ze die dingen van straat halen omda ze bijna zo goed als uit elkaar vallen :) maar toch we namen de bus! Nee, je neemt die niet, je springt daarop, zoiets ;) op de bus spring je en af de bus spring je ook! Ze stoppen zo goed als niet en tijdens het rijden is het net alsof ze hele tijd van racerke spelen! 'Ja vertrekte gij maar eerst! Ik haal u toch in ze!' 'Doen we voor wie den eerste bij de volgende halte?!' Aja, hmmm :s haltes bestaan hier ook bijna niet! Bussen hier zijn een beetje zoals taxi's in New York, van zodra je je hand in de lucht steekt staat er enen voor uwen neus! Alle, bij wijze van spreken toch ;)
We gingen dus naar Aregua. Waarom? Omdat...eum... 0mdat Aregua een authentieke Paraguayaanse stad is waar ze de kunst van het kleibakken nog hebben!
'Typical Paraguay!' glimlacht onze juf Spaans. Wel als ik me niet vergis heeft België ook wel Sneeuwitje en de 7 dwergen in klei om in uwen hof te staan doen blinken.... :) Laten we lachen!

Vrijdagavond, deze keer krijgen wij familiebezoek! Het gaat van pizza tot een wereldkaart, daarvan krijgen we een Paraguay-België conversatie. Gezellig. Ineens vraagt mijnen nonkel van welke religie ik ben. Ik kan met het hele gesprek niet meer herinneren maar wat ik wel nog weet is dit: 'We gaan een kerk zoeken voor u, eentje in de buurt, en als we der geen vinden dan maken we der zelf eentje :) Geduld, we gaan iets goeds vinden!' Zalug he, ik ben blij! Brothers, sisters, praise the Lord!

We zijn wedergekeerd naar Villeta. Ik zit buiten op een bankje, half in de zon, uitgeslapen, onze filmclub keek vanacht tot 2 uur tv. Hier speelt de vader geen voetbal met zijn zoons. Met zijn dochter echter wel :) Op straat passeert er weer 1 of andere luidruchtige kar. Het is alsof de viskar hier zo 20 keer per dag voorbijkomt maar dan wel met chipa's, empanada's of vuilnis...
Als ontbijt krijg ik een roosje achter mijn rechteroor.

Afgelopen nacht heb ik over België gedroomd, ik wil wel even terug *zucht*
In de lucht vliegen arenden! 'Vleugels als die van arenden...'
Seba komt zicht tegen me aanmwurmen, zijn rugje jeukt en ik moet krabben :p
Op de achtergrond krijsen de papegaaien 'Hola, pancho!'

Paulien slaapje doen-zoen

'Cause I know my God saved the day
And I know His word never fails
And I know my God made a way for me
Salvation is here!'

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey,

Ik was wat aan het googelen en kwam zo op je blog terecht. Zo te horen valt alles daar nog wel mee. Het zal wel nog een tijdje duren eer ik je nog eens tegen kom ;) dus doe da daar goe en amuseerd u.

Gtrz uit het ook niet zo zonnige Oudenaarde,
Dieter

21 augustus, 2006 15:13  

Een reactie posten

<< Home