zaterdag, november 20, 2010

Vandaag exact een maand geleden verliet ik het Belgenland.. 4 weken die voorbij gevlogen zijn!!
Ik wilde al wel vroeger schrijven hoor maar vraag me niet wat er nu juist allemaal tussen gekomen is dat het er niet van gekomen is =)

Zoals ik al zei, de tijd gaat echt ongelofelijk snel! =/
De eerste twee weken van mijn verblijf hier heb ik me vooral toegelegd op het 'op mijn positieven komen'.
Wel.. ik kan wel aanraden dat je dat nooit te lang moet doen want op den duur ga je zoveel nadenken en piekeren dat het eerder ongezond wordt..

Ik lees en schrijf veel, als je het met nummers zou uitdrukken ben ik (denk ik) al 5 keer bruiner dan ik was toen ik hier aankwam =p en natuurlijk niet te vergeten heb ik al redelijk wat ondernomen om mijn papieren in orde te krijgen!
Want zonder officiele (mijn trema werkt niet =/) papieren geen werk enzo..
Maar zoals ik wel vaker zeg, hier op het continent van de traagheid is er geen enkel land dat onderdoet aan het 'tranquilo, tranquilo' of 'con calma' =) dus ook Paraguay niet..
Iedereen wil helpen en weet wel waar ik voor alles moet zijn maar als het morgen kan waarom vandaag dan??
Thuis was ik altijd van de trage, hier is het nog een graadje erger.. ik probeer me zo goed en zo kwaad mogelijk aan te passen.. toch gaat mijn haar soms echt wel rechtstaan van het levenstempo dat men hier heeft..
Ondertussen ben ik mijn curriculum ook op punt aan het stellen om dan eventueel op te sturen naar verschillende organisaties en bedrijven =) vanaf ik mijn papieren in orde heb klik ik op verzenden!
Ik zwem zoveel als ik kan, ik rij ondertussen al vlotjes met de auto en ik probeer zo inventief mogelijk te zijn in de keuken ;)
Tussendoor kijk ik duizenden keren opnieuw naar de filmpjes van So you think you can dance op de VTM-site.. 'zucht'.. ik smelt helemaal als ik ze bekijk..ik wil echt weer gaan dansen!!
Ik ben al gaan rondkijken welke scholen er zijn in de buurt en wat voor dans ze aanbieden..
Komende week heb ik een hele week een persoonlijke bodyguard/chauffeur ter mijn beschikking die me gaat helpen met mijn papieren en hopelijk ook langs een paar dansscholen kan passeren om wat meer informatie te krijgen! Let's hope so!!

Andere nieuwtjes:
- Oscar heeft vorige week solicitatie/examen gehad bij PricewaterhouseCoopers.
We zijn benieuwd of hij daar aan de slag kan!
- Mijn gastouders zijn gisteren voor een weekje naar Duitsland vertrokken ivm een of ander congres over economie enzo.. de eerste keer trouwens dat mijn mami naar Europa gaat.
- Mijn papi maakt zich klaar voor de presidentsverkiezingen van 2013 =O
Hij maakte altijd al grapjes dat hij ooit President van de Paraguayaanse Republiek zou zijn..
Maar nu is het menens =) heeeeeel erg spannend zou ik zo zeggen!


Ik ga maar eens mijn geliefde wekken uit zijn dikke siesta ;) haha!!
Chau! Besos, Pau!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Paulien! Klinkt bekend in de oren. Mijn ouders zijn vorig jaar verhuisd naar Bali, zij zeggen hetzelfde. Aanpassen aan het tempo is de boodschap. Alles komt op termijn wel op zijn pootjes terecht.

Ik wist niets af van je schoonfamilie, uit wat je schrijft maak ik op dat ze echt wel tot de Paraguayaanse socio-economische toplaag behoren. Heel boeiend allemaal!

Komende zomer reis ik richting Argentina en Bolivië, misschien neem ik Paraguay erbij. Ben dan toch in de buurt hè!

groetjes en veel succes.
Stephan (van AFS...)

23 november, 2010 14:12  
Blogger Stephan said...

En? Is de bureaucratische mallemolen al in gang geschoten daar? Ik heb, toen ik in PY was een douanier wat zakgeld moeten toesteken om opgestuurde cadeaus op tijd gecleared te krijgen.Als je tijd hebt echter, is afwachten het beste en goedkoopste.

enjoy!

groetjes,
Stephan

30 november, 2010 14:22  

Een reactie posten

<< Home