maandag, februari 19, 2007

Zomer...

Paraguay... we nemen een aanloopje of beter gezegd een afloopje... vandaag begon mijn laatste weekje vakantie :) volgende week begint mijn eerst weekje school opnieuw...
Mag er wel zijn want te veel vakantie wordt je alleen maar luier en dat willen we natuurlijk niet zijn! Maar we gaan van start met goede voornemens.. nu zijn het nog voornemens, hopelijk maak ik ze dan nog waar!
Voor eentje dervan hebben we vandaag al stappen ondernomen!
Paulien begint een cursus tango! :) ik ging mee met Caro (mijn argentina) naar haar tango lessen om een kijkje te nemen... ik kan u wel vertellen dat die tango mijn tweede hart geroofd heeft!
(het eerste werd namelijk al iets eerder door iets anders weggeroofd! ik stel u wel gerust... God heeft er me reserves gegeven voort geval der geroofd zouden worden dus het klopt nog altijd hoor!)
Tango... hmmmmmm... meer dan dat komt er niet uit met zo'n wolkje ergens boven mijn hoofd dat wegdroomt... vandaag was alleen kijken maar ik kan de basis al en das toch al iets e! :)
Tegelijkertijd wil ik van de gelegenheid gebruik maken om hier een 'annonceke' te plaatsen voor wie der misschien goesting heeft om dan in België 1 of anderen dansvloer onveilig te gaan maken en te tonen dat er ook Belgen zijn die iets weg hebben van de warmbloedige latinos hier! :D

Hmm, ik zat onlangs zo te denken dat ik eigenlijk mijlen achterzit met jullie te vertellen wat er mij hier allemaal overkomt!
Misschien herinnert u zich nog dat ik 3 maanden geleden ongeveer begonnen ben met zomervakantie! In het begin was da soms nogal vervelend omdat.. nja ik woon in Fernando de la Mora en op zich is dat niet zover van Asuncion, waar dus al mijn klasgenoten wonen, maar om dan te zeggen ik neem alleen de bus en ik ben weg... hmmm... misschien ben ik op da vlak wel nog een schijterd :D hehe... ja wa wilt ge als ze hier om den haverklap beginnen over moorden en roofdingen op de wiebelbussen van Paraguay! Dan ga ik toch liever samen met een broertje ofzo... alhoewel dat die der ookal niet zo happig op zijn om den colectivo op te springen!
Nu die zomervakantie... in het begin was er nog niets... en toen ineens toen ik 1 van die zondagen in december rond 12 uur mijn bed uitkwam waren daar heel veel mensen in onzen hof... met heel veel mensen bedoel ik een stuk of 50-75! Allemaal vriendjes en vriendinnetjes van mijn papis samen met hun kindertjes! Een hele hoop kan ik u wel vertellen!
Ikke just uit mijne nest word daar vastgestekt door mijn papi die zo fier als ne pauw aankondigt aan al zijn vrienden dat ik zijn nieuwe dochter ben, geïmporteerd uit België! :)
Staan der daar zo 2 eel blinkend naar mij te kijken... en denk bij mijn eigen; jah! tis weer zover ze... hehe :D sinds die dag heb ik er een hele hoop tios en tias bij! Hele schone, hele lieve... en het enige wat ik derop te zeggen heb is dat het fantastisch is om te weten da ge familie hebt overal te wereld!!
Die twee pipos die me stonden aan te staren waren Arni ( Arnaldo) en Arti (Arturo) Ramos...
Ik weet niet meer precies hoe het verhaal ging ma we zagen elkaar die zondag en derna kwamen ze den dinsdag por mi casa...( da was trouwens den eersten keer dat ik Oscar zag! :D) en ineens hadden we nen deal.. om de 2 dagen zouden we elkaar zien... en om de 2 dagen werd op den duur elke dag! :D
Nu gaan we bijna dagelijks uit ( nie uit van uit gaan ma uit huis gaan) met de hele familie Santacruz!
Beschrijving?! Jah?! :D ik hou van die familie (en van eentje int bijzonder!!) dus hier komt ze!
13 neefjes en nichtjes (Arnaldo,Arturo en Jazmin! Oscar,Jessi en Pame! Fede, Edu en Eli! Rodrigo, Enrique, Dani en Ricardo) die bijna allemaal op den zelfden blok wonen, leven door, voor, met.... elkaar, zijn onafscheidelijk in alle zinnen van het woord...
Ik heb nog nooit zoveel geknuffel en gehang gezien! :D
En ze hebben zo 1 camionet waar we dan soms met 14en inkruipen om Paraguay onveilig te gaan maken... van die camionet gesproken en om mijn geheimzinnige woordspeelselen wat te verduidelijken... ik herinner me net papa Geert den tweeden die op ons Lene haaren 18e verjaardag zei: 'Wat hebde gij gekregen? Nen auto?! In mijnen tijd kregen ze genen auto ze! In mijnen tijd zochten ze under een lief met nen auto! :D'
Dat is nu precies wa ik gedaan heb ze.. alleen kheb er mij genen gezocht... hij heeft mij gevonden! :D hmmm (jullie vragen hieromtrent beantwoord ik graag persoonlijk! ;) :p hehe)

Het was een zomer die ik me zal herinneren... een zomer vol... een mooie warme zomer... een zomer... die je normaal alleen in films ziet... :) en nu nog een beetje nazomeren....

Ik hou van jullie!! :D les quierooooooooooooooooo muchoooooooo!!! Pau!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ahaaaaa... nu wordt alles duidelijker :-)
Ja... je mag me ook persoonlijk berichten over de details van't verhaal ;-)

Lieve knuffel... van aan de overkant... hopelijk worden de knuffeltijden hier uitgebreid bij uw terugkomst... we doen ons best in the meanwhile :-)

x
mileen

27 februari, 2007 09:44  

Een reactie posten

<< Home