vrijdag, februari 02, 2007

Ongeveer 15 dagen voor dag 200! :)

Om het maar te melden, ik was al bijna mijn inlognaampke vergeten + mijn paswoord :D
Gelukkig is mijn geheugen nog niet té hard aan het slijten!

Ik ben achter mijn pc' ke gekropen met een glas ijskoud water een aaneengesmolten stukken echte belgische pralien! :D ge kunt u niet voorstellen hoe lekker dat da is...
Helemaal van de andere kant van de wereld, duizenden kilometers gereisd, gesmolten om hier in mijn mond door mijn klein tandjes verpletterd te worden :)

Ik heb er net twee weekjes Brasil, zon, zee, strand, bikinis, surfboarden... opzitten!
Jaja, ik heb voor de tweede keer in mijn leven met mijn beide blote voetjes in de wilde wijde oceaan gestaan! De eerste keer was in Marokko nu was't den andere kant van de Atlantische oceaan...
Wat ik voor het eerst in mijn leven gedaan heb is met mijn twee voetjes op een surfplank gestaan! Ik kan u wel verzekeren dat dat het van het is! Amai, ik denk dat ik den helft van die Atlantische oceaan leeggedronken heb want de zee was woest en wild ( Beta dronk trouwens de andere helft op waardoor ernu waarschijnlijk niet zoveel water meer over is :D) maar ik vond in de zee zijn nog nooit zo fijn als dervoor!
Ik heb een zotleuke vakantie gehad met mijn familie en de Familie Oregano...
Daar zit een verhaaltje achter! :) Af en toe weten ze hier nog de draak te steken met mijn accent! Zoals één van mijn tios hier! Ik had voor iedereen 'Pasta a la Paulien' klaargemaakt :D maar der ontbreekte een beetje oregano omdat er ongelofelijk veel pasta was! Dus ik uitleggen als ze meer oregano wilden dat ze dat dan zelf moesten erbij doen!
Nu begonnen ze grapjes te maken over mijn 'r' in het woord 'oregano'... ik hoor het verschil niet zo maar zij dus blijkbaar wel! Veel interessants is er niet aan het verhaal, alleen dan dat ik nu een nieuwe bijnaam heb :) .... OREGANO!!! En dat ik een toffe tijd heb gehad met mijn tio Oregano en mijn tia Mas Linda de Paraguay ( mijn mooiste tante van Paraguay) zoals zij zichzelf wel graag noemt :) maar tis een feit... ze is 38 en kan minstens 8 jaar liegen! Dus das wel iets e!
Die familie blijft voor eeuwig in mijn hart en in mijn geheugen! Mijn tio Oregano met zijn beste vriend, 'het pintje bier' altijd hand in hand en mijn mooie zotte tante waarmee ik uit volle borst liedjes mee zing! Ojala que llueve cafe en el campo... :) als je ooit een paraguayaantje tegenkomt dat zegt in het nederlands... 'hopelijk regent het koffie op' t platteland...' dan heb ik hem dat geleerd! :)

Brazilië was voor mij weer nieuwe bodem, een nieuw land om een beetje te leren kennen...
Vreemd is dat blijkbaar als ik van bodem verander ik ook van gemoed verander...
Niet te drastisch ofzo ze maar ik mis de dingen die ervoor waren, ik miste heel erg België maar deze keer ook Paraguay en al mijn vrienden en tantes en nonkels...
En natuurlijk ook die ene iemand... die in Villa Elisa op me wachtte :)
Na de goeie twee volle weken was het wel tijd om terug te keren voor mij!
En zoals de traditie het al jaren vraagt... bij reizen hoort overgeven en dat heb ik dan ook in volle glorie gedaan :D jammmmmmmieeeee :p hahaha!!
Ik was blij toen ik thuis was en later nog blijer toen ik buiten een auto hoorde aankomen op de oprit met Oscar en een hele hoop neefjes en nichtjes op de achterbank!
Want dat was waar mijn papi van gedroomd had... dat Oscar kwam met een busje en de hele familie! Zoals het altijd is geweest en altijd zal zijn...

Ondertussen ben ik al weer gewend aan de Paraguayaanse sferen, praat ik een volle mond spaans! Kan ik niet meer slapen want morgen komt mijn Leen!!! :D en denk ik veel aan jullie!
Hier onder de warme zon vliegt de dengue rond :s een mugachtig beest dat steekt en niet fijn en wel gevaarlijk is en.... mijn tias hebben me muggenspray cadeau gedaan en houden me goed in de gaten dat ik wel voldoende spuit! ( het is wel serieus, al vier sterfgevallen!) Ook mijn mamaatje in België bracht me al op de hoogte dat ik voorzichtigskes moest zijn!
Wat is het toch fijn om familie te hebben over heel de wereld!
Ik voel me een rijk mens! En ben blij dat jullie een deel van die rijkdom zijn!
Wel... ik ga er nog eens een punt achter zetten :) afsluiten met mijn laatste stukje chocolade...
Dankjewel Mileen! Je bent er eentje uit de duizend!
Lieve mensjes hier komt de punt .

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Paulineke... graag gedaan... com muito carinho en amor ;-)
Ben blij dat m'n detectives alles veilig aan de overkant hebben gebracht!!
'k Zou zeggen... geniet ervan, maar klaarblijkelijk zijn die pralinekes al lang verdwenen ;-)

Lieve zoen
Mileen

17 februari, 2007 16:34  
Anonymous Anoniem said...

o ja Oreganootje... en wie is die 'iemand die in Villa Eliza' op je wachte???
Als ik zo vrijpostig mag zijn ;-)
Mi

17 februari, 2007 16:36  

Een reactie posten

<< Home